STOP BULLYING

Пам'ятка для батьків
Булінг у дитячому садку — міф чи реальність

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини

ЯКІ ВИДИ

Булінг — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:
психологічний;
фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

ХТО ПРОВОКУЄ

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

педагог або помічник вихователя —
– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
– глузує із зовнішнього вигляду дитини;
– образливо висловлюється про дитину чи її батьків;
– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;

батьки або члени сім’ї —
– б'ють та ображають дитину вдома;
– принижують дитину у присутності інших дітей;
– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

вдома —
– не хоче одягатися вранці;
– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;
– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
– не контактує з однолітками у дворі;
– грає наодинці в парку;

в дитячому садку —
– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;
– усамітнюється при будь-якій нагоді;
– часто губить свої іграшки або речі;
– бруднить чи псує одяг;
– грає поламаними іграшками;
– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театралізації чи грі;
– не має друзів у групі.


Поради батькам:
"10 фраз дитині замість 
"Зараз ти у мене отримаєш! Як дам тобі зараз!""


18.05
"Будь хорошим до людей"
(Царук Н.В.)




15.05 
«Стоп - Булінгу»
(Олянич Д.В.)


❗До уваги батьків та педагогів "Про булінг в дитячому колективі"

Булінг – свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:
🔹психологічний
🔹фізичний
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози побиття під час ігор.

❓Як міняється поведінка дитини:
Дитина – жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

🔹не хоче одягатися вранці
🔹шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
🔹просить батьків забрати її з дитячого садка раніше.
🔹плаче – вигадує хворобу
🔹не контактує з однолітками у дворі;
🔹грає наодинці
🔹в дитячому садку не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх
🔹усамітнюється при будь-якій нагоді
грає поламаними іграшками
🔹не має друзів у групі.

Чому діти стають жертвами булінгу❓

🔹Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.
🔹Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька...Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.
🔹Атмосфера в дитячому колективі. Бувають колективи, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

❗Звертайте увагу на поведінку та настрій своїх дітей, їх фізичний та психічний стан. Можливо, ваша підтримка — це найперше, чого дитина потребує. Якщо ви виявили проблему, пов’язану з булінгом (вашу дитину б’ють чи ображають) звертайтесь:

     — з заявою до поліції та закладів охорони здоров’я з фіксацією побоїв,

  — до директора  (письмово, звернення надавайте секретарю із зазначенням вхідного номера на вашому примірнику).

☝️Відповідальність
Запам’ятайте самі та навчіть свою дитину про відповідальність за заподіяння шкоди іншій особі. До адміністративної відповідальності притягуються з 16 років, а до того відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки.



01.05
«Будь добрим, а не хуліганом: вчимося доброті»
(Бороняк А.Ю.)






27.04.
"Щоб багато друзів мати - слід хорошим другом стати!"
(Липова А.О.)

19.04
,,Милосердя та доброта у серцях маленьких патріотів''
(ЗінченкоТ.І.)





13.04
«Читання оповідання В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» 
(Москальчук Л.В.)


29.03
"БУЛІНГ. Поради дітям"
(Масловата Л.Ю.)


29.03.
"КОНСУЛЬТАЦІЯ для батьків "Як зупинити БУЛІНГ "
(Масловата Л.Ю.)



21.03
"Булінг та як дітям протистояти цьому"
(Олея О.І.)




16.03.
"Історія, що трапилася з їжачком"
(Сайнецька Т.І.)









15.02.
Слухання казок М.Коцюбинського 
"Про двох цапків та дві кізоньки"
(Заболотна К.В.)


06.02.
«Булінг-що це таке?»
Сініок М. М.








Фрази з подвійним змістом: Що ми говоримо і що чує дитина

🗣️Ну скільки можна повторювати/пояснювати!
👂Ти дурний, ти невдаха.
☝️Підтримайте дитину: Ти впораєшся, спробуй ще. 

🗣️ Подивися, як добре він/вона робить, а ти?
👂Ти гірша/гірший від інших.
☝️Зосередьтеся на зусиллях: Сьогодні в тебе вийшло ліпше, ніж учора. А завтра вийде ще ліпше.

🗣️Як тобі не соромно!
👂Ти поганий, з тобою щось не так.
☝️ Заспокойте дитину: Всі ми помиляємося. Помилка — це крок до вміння і знання.

🗣️Подивися, як добре він/вона робить, а ти?
👂Ти гірша/гірший від інших.
☝️Зосередьтеся на зусиллях: Сьогодні в тебе вийшло ліпше, ніж учора. А завтра вийде ще ліпше.

🗣️Нумо швидше! Поквапся! Замовкни! Стій! Відповідай!
👂Ти не важливий. Тобі доведеться поступитися своїми бажаннями заради моїх.
☝️Спробуйте домовитися: У мене є 10 хвилин. Скільки тобі потрібно часу

Ми спілкуємося з дітьми та не замислюємося, як вони сприймають звернені до них слова. Утім слова і думки наділені магічною силою. Одне слово може вбити надію, інше — надати упевненості в собі, розсмішити, втішити. Іноді те, що ми говоримо дитині, вона чує зовсім інакше, тож добирайте потрібні слова

Що ми говоримо, що дитина чує та як сказати інакше

🗣️Хлопчики не бояться/не плачуть! Дівчинка має бути слухняною!
👂Чоловік не має права на почуття. Жінка — завжди жертва.
☝️Дайте змогу дитині це пережити: Ти засмутився. Ти розсердилася. Я тебе розумію!

🗣️Обережно — впадеш! Не чіпай собаку — вкусить!
👂Світ небезпечний, ліпше взагалі нічого не робити.
☝️Застерігайте дитину, а не лякайте небезпекою: Будь уважним. Бережи себе

🗣️Не скигли! Не кричи! Не смійся! Не плач!
👂 Не виражай своїх емоцій.
☝️Намагайтеся зрозуміти почуття дитини: Ти, мабуть, втомився. Ти чогось злякалася. Розкажи мені, що трапилося

26.01.
 "Дружба починається з посмішки" 
 ( Бондар Н.В.)



24.01
„Булінг“
(Бабій Л.В)




11.01
"Що таке булінг?"
(Фіялковська Г.А)




Консультація для батьків

«Чому діти стають жертвами булінгу»

Психологи визначають декілька основних причин:

Занижена самооцінка.

Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома

принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька... Школа і садок — каталізатор домашніх проблем.

Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу.

Бувають колективи в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Що робити батькам:

У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з

дитиною.

Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та

захистити.

Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона

може говорити відверто.

Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона

вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі

запитання по декілька разів, допитуючись.

Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій

безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих)

Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про

агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть

різницю між «пліткуванням» та «піклуванням» про своє життя чи життя

друга.

Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно.

Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи, дитячого садочка.

Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу.

Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.


19.12.
"Кожна людина особлива"
(Царук Н.В.)



14.12
"Ті  що чують серцем"
(Марчук Н.Г.)


07.12 
"Кривенька качечка"
(Магденко А.В.)















                                                            23.11                                                                  

Українська народна казка «Дві вивірки»

   (Матушевська А.В.)  


  
                                                                            16.11
"Що таке булінг?"
(Кока Н.М)


                                                


Консультація для батьків 

Що таке булінг і як з ним боротись?



"Поведінка батьків, приклад для наслідування"










Консультація:

 "Ввічливість. Як виховати гарні манери" 

https://osvitanova.com.ua/posts/4562-vvichlyvist-i-khoroshi-manery-iak-navchyty-tsomu-dytynu



26.10
"Дітям про БУЛІНГ"
(Побережна А.С.)



13.10
"Дружба"
(Марчук Н.Г.)




06.10.

"Усі діти різні"

(Миськова Т. М.)



 3 грудня відзначають Міжнародний День людей з інвалідністю.

Люди з обмеженими можливостями вимагають до себе особливої уваги. Вони не вимагають до себе жалю, тому що, як ніхто давно усвідомили що це їх шлях. Вони пристосовуються як можуть зі всіх своїх сил.

Так сталося, адже на їх місці могла би опинитися будь-яка інша людина. І для їх виживання не потрібно щось особливе, лише елементарне – можливість жити, жити серед людей, бути в суспільстві і відчувати себе звичайними людьми, як і всім нам. Ми всі рівні перед Богом.

«Струни»

2014, Іспанія


Красива історія про толерантність, рівність, солідарність, дружбу і дитячу мудрість, якої варто повчитися навіть дорослим.


Мультфільм «Струни» («Cuerdas») був нагороджений премією Гойя за кращий короткометражний анімаційний фільм. Його творець, Педро Соліс, хотів звернути увагу на важливість інклюзивної освіти.  

14.09

"Зупинимо булінг разом"

(Босенко О.С.)





06.09

« Як боротися з БУЛІНГОМ»

( Волинкіна І.І.)






Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

З 24 лютого 2022 року російська загарбницька війна поставила під загрозу все те, що ми всі так дбайливо плекали – щасливе дитинство наших ви...