Батьківський дайджест







🔹Якщо дитина до вас звернулася — відповідайте ніжно та доброзичливо
🔹Живіть дозволу допомогти. Можливо, для дитини важливо виконати завдання самостійно.
🔹Якщо дитина вам заважає, спокійно скажіть тому, хто з нею: «Вибачте, мені неприємно/боляче/шумно, чи не могли б Ви.....».
🔹Не лякайте і не стидайте дитину: «Як не стыдно, такий великий їздиш у колясці!», «Чого ти не хочеш розмовляти?»...
🔹Не обговорюйте дитину в її присутності, навіть якщо ви думаєте, що «він/вона все одно нічого не розуміє».
🔹Перш ніж звернутися до дитини, спитайте дозволу дорослого. Надалі - звертайтеся до дитини, навіть якщо простіше спілкуватися з її супроводжуючим.
🔹Запитайте дозволу перш ніж торкнутися дитини з порушенням зору.
🔹Поверніться обличчям до дитини з порушенням слуху і чітко промовляйте слова - більшість з них вміє читати по губах. 
🔹Якщо дитина пересувається біля кріслі, сядьте, щоб бути на рівні очей з нею.

@Анна Хворова, експертка проекту СПІЛЬНО від ЮНІСЕФ







































































Діти пізнають світ через прикмету, смак, аромат та вигляд. Однак зараз їхня допитливість може бути дуже небезпечною. Адже на території України ще триває розмінування і є багато залишків нерозірваних боєприпасів.
👉https://bit.ly/3FVSeRE 
❗️Тому важливо навчити дітей не чіпати незнайомі речі та не гуляти біля парків, лісів, полів чи інших місць, де можуть бути міні.



 Правильно харчуватися важливо завжди, а зараз — особливо, адже наш організм переживає величезний рівень стресу. 
👉 Ті, як та що ми їмо, впливає на наш емоційний, психологічний та фізичний стан. 
🍏 Як в умовах війни дотримуватися збалансованого раціону для свого здоров'я, а особливо — для здоров'я дітей? Читайте також на «Знаїмо»:



А ще вони мають у 6 разів більшу схильність до депресії, а кожний п'ятий має ознаки ПТСР. Тому, будь ласка, дотримуйтесь цих простих правил спілкування і будьте толерантними!
🔹 Зустрілися очима з дитиною чи її батьками — посміхніться 😊 Не відводьте погляду, це може змусити почуватися небажаними та ізольованими.

🔹 Не живіть про діагноз заради цікавості. Хочете підтримати розмову — спитайте, що дитина любить.

🔹 Пропонуйте допомогу, але не наполягайте, якщо вона не потрібна. Невміле поводження з дитиною чи спеціальним обладнанням для неї може зашкодити більше, ніж принести користі.

🔹 Емпатія проти жалості. Сумніваєтеся, чи варто підіймати якусь тему — не робіть цього ⚖️

🔹 Утримуйтеся від висловів типу "ти - герой", "ти така сильна". Не підбадьорюйте висловами, які на вашу думку мають вселити у батьків надію.
















































































"Новорічні ідеї малювання долонями"











💙 ІДЕЇ ЗИМОВОЇ ТВОРЧОСТІ - СНІЖИНКИ З КІЛЬОВОГО БУМАГИ ТА ВАТНИХ ПАЛИЧОК ❄️❄️❄️




Консультації для батьків:
"Як забезпечити загальний потенціал енергозбереження" 👇






Дидактична гра "Де чия шкіра"











Пальчикові ігри з олівцем






























































































































































В рамках тижневика РІВНІЙ РІВНОМУ!

Чому він на колясці? Як пояснити дитині, що таке інвалідність?
 Як краще говорити з дітьми про інвалідність і чому не варто робити з цієї розмови щось особливе.
 Один із варіантів: показати книги, мультфільми та кіно, де є герой, не схожий на решту.

  Це допоможе донести суть через образи. Зі зарубіжних картин можна переглянути короткометражний мультик «Каструлька Анатоля» режисера Еріка Моншода, фільм «Анімована життя» режисера Роджера Росс Вільямса або картину Стівена Чбоські «Чудо».

 Ще один порад-не робити з розмови про інвалідність «щось особливе». Діти не мають скласти враження, що це якісь особливі люди: є ми, а є вони.
«У дитинстві ми засвоюємо норми поведінки. Обговорюючи питання взаємодії з людьми, які мають обмеження щодо здоров'я, батьки можуть, як і в інших випадках, просто сказати, як краще поводитися, що можна, а що ні».

 Чому не треба казати, що людей з інвалідністю треба жаліти?
 Потрібно, щоб дитина розуміла: особливості здоров'я не визначають людей
 «Чувак, ні, мене не треба жаліти»
 Люди з особливостями розвитку — насамперед особини, і обмеження щодо здоров'я не визначають їх. Вони мають різні інтереси, десь вони зійдуться з інтересами дитини, а десь ні, і це нормально.

 Не варто вчити дитину, що люди з інвалідністю нещасні, слабкі та їх треба жаліти. По-перше, це неправда: хтось справді може бути нещасним, а хтось дуже щасливим. А по-друге, жалість може викликати окрема ситуація, але не сама людина.
Наприклад, дитині прикро, що її друг не може бігати з нею. Обговоріть цю ситуацію, не культивуючи почуття жалості, а допомагаючи придумати інший спосіб пограти разом так, щоб це було цікаво та доступно обом дітям.

 Дитина запитала, як чоловік опинився на візку. Це жахливо невиховано?
 Дізнатися історію можна у самого людини, але після особистого знайомства
 Маленьких дітей приваблює все нове. Людина на візку може зацікавити дитину так само, як щось інше незнайоме та незрозуміле. Діти можуть запитати, що трапилося з тим чи іншим чоловіком, і в цих питаннях немає нічого страшного. Необхідно пояснити дитині, що якщо її зацікавила історія людини, то запитати про це краще у неї, але ввічливо і після знайомства.

 У три-чотири роки дитині вже можна пояснювати ситуації, проводячи аналогії про те, яке звернення він любить щодо себе. Наприклад, дитина розплакалася чи розбила щось у магазині. Йому було неприємно і нетихо від того, що навколо люди дивилися на нього. Так і людині з особливими потребами може бути неприємно пильна увага.
 Запитувати людину з інвалідністю варто і в тому випадку, якщо хочеться допомогти. Важливо попередити, що людина може не погодитися на знайомство, і відмовитися від запропонованої допомоги. Надаючи допомогу без згоди людини, ми порушуємо особисті межі.
Як тоді навчити дитину спілкуватися?
 Головне: навчити дотримуватися правил пристойності, які працюють і щодо інших людей. «Ставися до людей так само, як хотів би, щоб ставилися до тебе»

                                                               
                                                                        Олена ШЕСТОПАЛЬ.













❗️ Поради батькам дітей з ООП щодо поведінки під час війни 

⚡Намагайтесь бути максимально спокійним у присутності дитини.
⚡Промовляйте кожен крок та ваші плани та дії. Якщо ви прямуєте в бомбосховище, або евакуюєтеся з міста, поясніть дитині, що вдома небезпечно і що вам необхідно взяти найнеобхідніше.
⚡Особливо важливо пояснити дітям, як зараз важливо, щоб вони робили все, що просять батьки, без суперечок.
⚡Намагайтесь відволікати дитину доступними іграми, шутками, розмальовками тощо. Якщо ви знаходитесь у бомбосховищі, без доступу до олівців/ручок/ігор/розмальовок і т.п., можна рахувати людей навколо, шукати кольори (наприклад на одязі людей), обводити пальчиком свою руку, вчити вірш, розповідати казку, співати.
⚡Практикуйте разом з дітьми дихання, яке застосовують у стресових ситуаціях і за панічних атак: вдих-затримка дихання-видих-затримка дихання.
⚡Обіймайте дитину, тримайте за руку. Це заспокоює навіть дорослих.
Залишаємось на зв'язку, перемога буде за нами.

💙💛Слава Україні!Героям Слава!

                                                                                       
                                                                                      Олена ШЕСТОПАЛЬ.











💁‍♀️Тижневик РІВНИЙ РІВНОМУ.💖 До Вашої уваги шановні батьки, ПАМ'ЯТКА👇
💁‍♀️Як спілкуватися із дітьми з інвалідністю?🤔

💖 Так само, як і з будь-якими дітьми. А саме:

🔹 Якщо дитина до вас звернулася - відповідайте ніжно та доброзичливо
🔹 Коли бачите, що дитині потрібна допомога, спитайте дозволу допомогти. Можливо, для неї важливо виконати завдання самостійно.
🔹 Якщо дитина вам заважає, спокійно скажіть тому, хто з нею: «Вибачте, мені неприємно/боляче/шумно, чи не могли б Ви.....».
🔹 Не лякайте і не стидайте дитину: «А ось я зараз тобі заберу!», «Як не соромно, такий великий їздиш у колясці!», «Чого ти не хочеш розмовляти?», «Напевно, мама з тобою не розмовляє!»
🔹 Не обговорюйте дитину в її присутності, навіть якщо ви думаєте, що «він/вона все одно нічого не розуміє».
🔹 Перш ніж звернутися до дитини, спитайте дозволу дорослого. Нічого не пропонуйте чужим дітям без дозволу батьків. Надалі — звертайтеся до дитини, навіть якщо вона має провідного і вам здається, що комунікація з ним буде простіша.
🔹 Запитайте дозволу перед тим, як доторкнутися до дитини, що має порушення зору.
🔹 Поверніться обличчям до дитини з порушенням слуху і чітко промовляйте слова - більшість з них вміє читати по губах. А від голоснішого говорити не варто.
🔹 Якщо дитина пересувається у кріслі колісному, сядьте, щоби при розмові бути на рівні очей з нею.

👍 Будьте прикладом власним дітям у спілкуванні з дітьми з інвалідністю. Поясність, що всі люди різні, але є речі та інтереси, які їх об'єднують. Наприклад: «Цей хлопчик не може ходити, але він так само любитиме комп'ютерні ігри, як і ти». Використовуйте мультики чи відеоролики, щоб розповісти про людей з інвалідністю чи особливими освітніми потребами.

Діти та дорослі з інвалідністю роблять титанічні зусилля, щоб бути разом з нами в одному просторі, суспільстві. Варто розуміти, що це має бути рух назустріч.

                                                                                     Олена ШЕСТОПАЛЬ 























































































 














Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

З 24 лютого 2022 року російська загарбницька війна поставила під загрозу всі ті, що ми всі так дбайливо плекали – щасливе дитинство наших ви...